Bahadır Tatlıöz: Bedelli askerliği haksızlık olarak görüyorum - Sayfa 3

‘’HER ŞARKIM BAŞKA BİR MİSYONU ÜSTLENİYOR’’

Gelelim ikinci klip şarkın ‘Yangınlar Var’a… Sizdeki yeri nedir?

Diğer şarkılarım gibi kalbimde. Ama şarkının oluşma hikayesi daha eğlenceli. Cover yapmak için çok önemli bir ismin şarkısını albümümüze eklemiştik ama telifiyle alakalı saçma sapan şeyler duyunca çok sinirlendim ve ben o şarkıyı albümden çıkarmıştım. Ekibim şarkı eksiğimiz olduğunu söyleyince merak etmeyin ben ayarlayacağım demiştim ve eve gidip hemen şarkı yaptım. Bir iki saat içinde bu şarkıyı yazdım. Şarkı bazen günlerce çıkmaz bazen de bir saatte çıkıverir. Şarkının her aşamasını 5 güne bölerek yetiştirdim ve beş günün sonunda fabrikaya yetişmişti.

Çok renkli bir klip olmuş, süreç nasıldı?

Hayalimde Alis Harikalar Diyarı’ndayı yaşatmak istiyordum. Masal gibi sürprizlerden oluşan klibimiz için Silivri’de bir alan belirlemiştik. Sibel Can’ın Kuyu şarkısına klip çektiğimiz alana çok yakındı. Bir komik karaktere ihtiyacımız vardı, yakın dostum Gökhan Tevek’e teklif götürdük. Zıpır karaktere arkadaşım çok uydu. Aydın Kurtoğlu’na da klibi anlattığımda motorlu bir adamın olması gerektiğini söylemiştim. O da ‘’Aaa ben olayım’’ demişti.

Peki kliplerinizde neden arkadaşlarınızın yer almasını tercih ediyorsunuz?

Tercih etmek demeyelim, böyle gelişiyor. Takvim zamanında back vokalde Bahadır Tatlıöz ve İlyas Yalçıntaş yer almıştı ve klipte erkek koro olacak dediğimde ‘Biz oynarız’ demişlerdi. Ansızın gelişiyor, çok da güzel oluyor. Bir de mesaj vermiş olduk, bizim aramızda menfaat olmadan aynı karenin içerisinde yer alabiliyoruz. Müzik piyasasındaki sıradanlığı yıkmak istiyorum.

Sahiden genç isimler birlik içinde mi?

Bilemem ama en azından birlik içindeymişiz gibi davranılıyor. Güzel müzik yapalım dendiği zaman ortaya ne çıkıyor, her genç isim ne tepki veriyor bilemiyoruz. Şunu söyleyebilirim benim arkadaşlıklarımda bir sorun yok. Kliplerde, konserlerde hep birbirimizi destekliyoruz. Aydın’a slow hareketli bir şarkı yaptım, belki klibinde ben oynarım. Hepimizin dinleyicisine de sürpriz oluyor. Yapılmayan bir şey bu. Sadece Zerrin Özer’in Paşa Gönlüm klibinde popçu ve radyocular oynamıştı. O zamandan bu zamana kadar kimse bu birlik içerisinde işleri yapmadı.

Klip yönetmenliği yeteneğin nasıl oluştu?

Sosyal sorumluluk projeleri yaptığım zamanlarda iki genç arkadaş kliplerimizi çekerdi. Onlardan ilham aldım, Youtube’dan videoları araştırdım, konuyla ilgili eğitim yöntemlerine baktım. Sonra pop albüm hazırladım ve ilk klibimi de ben çekeceğim demiştim. Çektim de.

Her şarkı değerlidir ama albümde sizin için en değerli şarkı hangisidir?

Su Yolunu Bulur şarkısını çok seviyorum, hislerimi yansıtan bir şarkı.

Albümle hedeflediğiniz neydi, ne kadarına ulaştınız?

Albümle aslında hedefim yok, albümdeki her şarkıyla başka başka hedeflerim var. Biriyle sosyal sorumluluk projesi yaptık, Yangınlar Var şarkısıyla da herkesin gülmesini istedik, işitme engellileri de unutmadık. Her şarkım bir misyonu üstleniyor. Her şarkımla istediğim hedefe ulaşıyorum, hedef kişiye göre değişir. Ben şarkılarım patlasın, paralar kazanayım düşüncesinde değilim. 

3 13
 
Bahadır Tatlıöz: Bedelli askerliği haksızlık olarak görüyorum - Sayfa 4

‘’TELİF SİSTEMİNİN OTURMASI GEREKİYOR’’

Müzik piyasasının dijitalleşmesiyle ilgili ne düşünüyorsun?

Çok normal, artık çağ atlıyoruz. Her şey dijital mecraya kayıyor. Biz bunu ne kadar yakalayacağız, önemli olan budur. Dijital mecralar hakkaniyetle kullanıldığı sürece dijitalleşmek kötü bir şey değil. Şöhret olmak ayrı bir şey sosyal medyada geri dönüşler almak ayrı bir şey. Görüyoruz, sanatçılık yeteneği olmayan insanların dijital mecralarda yoğun etkileşim aldığı ortada.

Dijitalleşmenin müzik piyasasına etkileri nelerdir?

Kaçınılmaz gerçek bunlar, zamanında at arabası kullanılırken arabaya geçerken nasıl sıkıntı yaşandıysa kasetten CD’ye, CD’den dijital müzik platformlarına geçişlerde de sıkıntı olacaktır. Dijitalleşmede telif meselelerinin çok güzel oturuyor olması lazım, müzisyenlerin kazanması lazım. Bizler kazancımızla eşit oranda üretiyoruz.

Peki dijitalleşme başladıktan sonra kazançlar düştü mü?

Evet çünkü fiziki bir kazanç yok, albüm satışı yok. Dijital mecralardan daha çok yapım şirketleri kazanıyor, bize sadece telifler kalıyor. Eğer söz yazarı, besteci, aranjör değilseniz yorumcu olarak kazanıyorsunuz. Ben hepsini kendim üstlendiğim için diğer arkadaşlarımdan daha şanslıyım ama bu da tabii yapım şirketlerinin kazançlarıyla yorumcu, bestecilerin kazançları arasında büyük uçurum var. Telif sisteminin oturması gerekiyor.

Müzik piyasasının gençleşmesiyle ilgili neler düşünüyorsun?

Bence zaten gençleşme ve değişim gerekiyordu. Başarılı isimler var, Buray ve İlyas’ı çok beğeniyorum. Gün geçtikçe pop müziğin güzelleştiğini görüyoruz. Müziğin geleceğine ışık tutuyorlar. Ama tabii kötü örnekler de var mesela. Kötü örnekler de olmak zorunda ama belki de kötü yaptıklarının farkında olmadıkları için iyi yaptıklarını düşünüyorlar.

Şarkılarını yazarken nelerden beslenirsin?

Şarkılarımı yazarken hayattan, mesela senden, senin ne yaptığından beslenirim. Dışarıdaki adam ne yapıyor, çevremdeki ilişkiler nasıl, aşklar ayrılıklar. Bir şeyleri izlerim tema yaratırım, atayım da tutsun kafasında değil. Geçmişi hatırlarım. Bakalım bugün günümüzün popüler kelimeleri neler, şu argo kelimeleri de ekleyelim, müziği de vuralım, tutsun demiyoruz.

İyi bir edebiyatçıyım diyebiliyor musun?

Asla diyemem, onu ancak ve sadece dinleyici der, ben sadece iyi bir edebiyatçı olmak için elimden geleni yapmaya çalışırım.

Hem müzisyen hem şarkıcı olmak nasıl bir duygu?

Çok yorulmama neden olduğu kadar elimi de rahatlatıyor. Birçok arkadaşım şarkı arayışına girerken, bütçe ayırması gerekirken, bulduğu şarkıya sarılması gerekirken müzisyenlik bana kolaylık sağlıyor. Ama şöyle bir şey ben de daha çok yoruluyorum. Tatlı yorgunluk acı acı çıkıyor.

4 13
 
Bahadır Tatlıöz: Bedelli askerliği haksızlık olarak görüyorum - Sayfa 5

‘’GERÇEK STARLAR UNVANINI HALKTAN ALMIŞ İSİMLERDİR’’

Şarkılarını Ajda Pekkan, Sibel Can gibi isimler okudu, sırada kimler var? Yeni projelerin neler?

Uluslararası bir projem var. Birkaç gün içerisinde açıklayacağız, onun haricinde albümden 2-3 şarkıya daha klip çekmek istiyorum. Yıldız Tilbe’nin albümünde seslendirdiğim Alo De şarkısına da klip çekmek istiyorum. Fikir olarak kaygan bir zemindeyiz. Bakalım.

Yıldız Tilbe projesinde nasıl yer aldın?

Teklif geldi, ben aslında başka bir şarkıyı tercih etmiştim. Fatih Erkoç’un seslendirdiği Sensiz Olamam şarkısını seslendirmek istiyorken herkes bence ters köşe bir şarkı seslendirmelisin ve ALO De sende çok farklı duracak dediler. Yıldız Tilbe’de lansman gecesinde ‘’Albümde bana en değişik gelen ve en çok sevdiğim seslendirmelerden biridir.’’ dedi.

Yıldız Hanımın sendeki yeri nedir?

Ailemizin insanı gibi, diğer insanların da kanısı bu yönde. Ailemizin ablası, arkadaşı gibi, doğal. Şahsına münhasır. Birilerinin birilerine star demesine çok şaşırıyorum, medya da bunu çok yapıyor. Yıldız Tilbe gibi insanlar halkın asıl starı, unvanını halktan almış isimler.

Sibel Can ve Ajda Pekkan ile nasıl tanıştın?

Ajda Pekkan ile düetimiz sevgili patronum Samsun Demir’in organizasyonuydu. Bana da sürpriz oldu. Ben şarkımı dinletmek için kendisine yollamıştım, patronumda bir yemek sırasında Ajda Pekkan’a dinletmiş. Gece 3’te beni arayıp haber verdiğinde çok mutlu olmuştum. Çok heyecanlıydı, çocukluğumdan beri sürekli bir yerlerde gördüğüm isim sonuçta. Tanıştığımda star denmesinin asla tesadüf olmadığını anladım. Ben yoruldum o yorulmadı. Sibel Hanım ile ise bir iki yıldır şarkı konusunda hep bir diyalog halindeydik. Ben bir konsere gitmek için havaalanındayken Sibel Hanım da konsere gitmek için havaalanındaydı. Sohbet ettik, şarkı istediğini söylemişti. Ben de yapıp yolladım, demo kayıtlarda okuduğum yerleri çok beğenmiş. Bu kısım kalsa mı dedi, kalsın dedik. Klipte olsan mı dedi, olsun dedik. Bir baktık çok güzel oldu.

Çalışması zor isimler mi?

Asla değiller çok tatlılar. Ajda Hanım asla yorulmaz. Sibel Hanım ise hiçbir şeye müdahale etmeden şarkı ve klip bitti. Revizyon bile istemedi. Çocukları çok severmiş beni sağ olsun gönülleri de oldu. Çok klas isimler. Çok iyi bir yorumcu ölümsüz bir anı oldu. 

5 13
 
Bahadır Tatlıöz: Bedelli askerliği haksızlık olarak görüyorum - Sayfa 6


6 13