‘’TELİF SİSTEMİNİN
OTURMASI GEREKİYOR’’
Müzik piyasasının
dijitalleşmesiyle ilgili ne düşünüyorsun?
Çok normal, artık çağ atlıyoruz. Her şey dijital mecraya
kayıyor. Biz bunu ne kadar yakalayacağız, önemli olan budur. Dijital mecralar
hakkaniyetle kullanıldığı sürece dijitalleşmek kötü bir şey değil. Şöhret olmak
ayrı bir şey sosyal medyada geri dönüşler almak ayrı bir şey. Görüyoruz,
sanatçılık yeteneği olmayan insanların dijital mecralarda yoğun etkileşim
aldığı ortada.
Dijitalleşmenin müzik
piyasasına etkileri nelerdir?
Kaçınılmaz gerçek bunlar, zamanında at arabası kullanılırken
arabaya geçerken nasıl sıkıntı yaşandıysa kasetten CD’ye, CD’den dijital müzik
platformlarına geçişlerde de sıkıntı olacaktır. Dijitalleşmede telif
meselelerinin çok güzel oturuyor olması lazım, müzisyenlerin kazanması lazım.
Bizler kazancımızla eşit oranda üretiyoruz.
Peki dijitalleşme
başladıktan sonra kazançlar düştü mü?
Evet çünkü fiziki bir kazanç yok, albüm satışı yok. Dijital
mecralardan daha çok yapım şirketleri kazanıyor, bize sadece telifler kalıyor.
Eğer söz yazarı, besteci, aranjör değilseniz yorumcu olarak kazanıyorsunuz. Ben
hepsini kendim üstlendiğim için diğer arkadaşlarımdan daha şanslıyım ama bu da
tabii yapım şirketlerinin kazançlarıyla yorumcu, bestecilerin kazançları
arasında büyük uçurum var. Telif sisteminin oturması gerekiyor.
Müzik piyasasının
gençleşmesiyle ilgili neler düşünüyorsun?
Bence zaten gençleşme ve değişim gerekiyordu. Başarılı
isimler var, Buray ve İlyas’ı çok beğeniyorum. Gün geçtikçe pop müziğin
güzelleştiğini görüyoruz. Müziğin geleceğine ışık tutuyorlar. Ama tabii kötü
örnekler de var mesela. Kötü örnekler de olmak zorunda ama belki de kötü
yaptıklarının farkında olmadıkları için iyi yaptıklarını düşünüyorlar.
Şarkılarını yazarken
nelerden beslenirsin?
Şarkılarımı yazarken hayattan, mesela senden, senin ne
yaptığından beslenirim. Dışarıdaki adam ne yapıyor, çevremdeki ilişkiler nasıl,
aşklar ayrılıklar. Bir şeyleri izlerim tema yaratırım, atayım da tutsun
kafasında değil. Geçmişi hatırlarım. Bakalım bugün günümüzün popüler kelimeleri
neler, şu argo kelimeleri de ekleyelim, müziği de vuralım, tutsun demiyoruz.
İyi bir edebiyatçıyım
diyebiliyor musun?
Asla diyemem, onu ancak ve sadece dinleyici der, ben sadece
iyi bir edebiyatçı olmak için elimden geleni yapmaya çalışırım.
Hem müzisyen hem
şarkıcı olmak nasıl bir duygu?
Çok yorulmama neden olduğu kadar elimi de rahatlatıyor.
Birçok arkadaşım şarkı arayışına girerken, bütçe ayırması gerekirken, bulduğu
şarkıya sarılması gerekirken müzisyenlik bana kolaylık sağlıyor. Ama şöyle bir
şey ben de daha çok yoruluyorum. Tatlı yorgunluk acı acı çıkıyor.
‘’GERÇEK STARLAR UNVANINI HALKTAN ALMIŞ İSİMLERDİR’’
Şarkılarını Ajda Pekkan, Sibel Can gibi isimler okudu, sırada kimler var? Yeni projelerin neler?
Uluslararası bir projem var. Birkaç gün içerisinde açıklayacağız, onun haricinde albümden 2-3 şarkıya daha klip çekmek istiyorum. Yıldız Tilbe’nin albümünde seslendirdiğim Alo De şarkısına da klip çekmek istiyorum. Fikir olarak kaygan bir zemindeyiz. Bakalım.
Yıldız Tilbe projesinde nasıl yer aldın?
Teklif geldi, ben aslında başka bir şarkıyı tercih etmiştim. Fatih Erkoç’un seslendirdiği Sensiz Olamam şarkısını seslendirmek istiyorken herkes bence ters köşe bir şarkı seslendirmelisin ve ALO De sende çok farklı duracak dediler. Yıldız Tilbe’de lansman gecesinde ‘’Albümde bana en değişik gelen ve en çok sevdiğim seslendirmelerden biridir.’’ dedi.
Yıldız Hanımın sendeki yeri nedir?
Ailemizin insanı gibi, diğer insanların da kanısı bu yönde. Ailemizin ablası, arkadaşı gibi, doğal. Şahsına münhasır. Birilerinin birilerine star demesine çok şaşırıyorum, medya da bunu çok yapıyor. Yıldız Tilbe gibi insanlar halkın asıl starı, unvanını halktan almış isimler.
Sibel Can ve Ajda Pekkan ile nasıl tanıştın?
Ajda Pekkan ile düetimiz sevgili patronum Samsun Demir’in organizasyonuydu. Bana da sürpriz oldu. Ben şarkımı dinletmek için kendisine yollamıştım, patronumda bir yemek sırasında Ajda Pekkan’a dinletmiş. Gece 3’te beni arayıp haber verdiğinde çok mutlu olmuştum. Çok heyecanlıydı, çocukluğumdan beri sürekli bir yerlerde gördüğüm isim sonuçta. Tanıştığımda star denmesinin asla tesadüf olmadığını anladım. Ben yoruldum o yorulmadı. Sibel Hanım ile ise bir iki yıldır şarkı konusunda hep bir diyalog halindeydik. Ben bir konsere gitmek için havaalanındayken Sibel Hanım da konsere gitmek için havaalanındaydı. Sohbet ettik, şarkı istediğini söylemişti. Ben de yapıp yolladım, demo kayıtlarda okuduğum yerleri çok beğenmiş. Bu kısım kalsa mı dedi, kalsın dedik. Klipte olsan mı dedi, olsun dedik. Bir baktık çok güzel oldu.
Çalışması zor isimler mi?
Asla değiller çok tatlılar. Ajda Hanım asla yorulmaz. Sibel Hanım ise hiçbir şeye müdahale etmeden şarkı ve klip bitti. Revizyon bile istemedi. Çocukları çok severmiş beni sağ olsun gönülleri de oldu. Çok klas isimler. Çok iyi bir yorumcu ölümsüz bir anı oldu.